www.mielec.pl
Szkoła Podstawowa Nr 9 z Oddziałami Mistrzostwa Sportowego im. Władysława Jasińskiego "Jędrusia" w Mielcu

Dzisiaj jest poniedziałek 20 Maja 2019. Imieniny obchodzi Aleksander, Bernardyn, Bazyli


Szkoła z klasą
Szkoła bez przemocy
Aktualności arrow Zapisy do klasy I
Zapisy do klasy I
Zapisy do klasy I na rok szkolny 2019/2020 Utwórz PDF Drukuj Wyślij znajomemu
Redaktor: Administrator   
17.01.2019.

ELEKTRONICZNA REKRUTACJA DO SZKÓŁ I PRZEDSZKOLI

Dzięki elektronicznej Platformie Usług Administracji Publicznej (ePUAP) coraz więcej spraw urzędowych można załatwić nie wychodząc z domu. W najbliższych dniach pakiet tych usług zostanie rozszerzony o system elektronicznej rekrutacji do publicznych szkół,  przedszkoli i żłobków na terenie miasta Mielca.

Co ważne, w odniesieniu do szkół i przedszkoli będzie to jedyny sposób na  zapisanie dziecka do wybranej placówki, gdyż dotychczasowe formularze papierowe zostały wycofane. 

 

Warunkiem korzystania z ePUAP-u jest posiadanie profilu zaufanego. Jest to zestaw danych, które identyfikują obywatela w systemach podmiotów wykorzystujących profil zaufany jako metodę uwierzytelniania. Profil zaufany w komunikacji elektronicznej ma takie samo zastosowanie jak odręczny podpis w dokumentach składanych w sposób tradycyjny. Obie metody potwierdzają tożsamość osoby składającej dokument.

Uzyskanie profilu zaufanego jest bardzo proste. Należy najpierw założyć konto użytkownika na portalu ePUAP (www.epuap.gov.pl), z którego wysyłamy wniosek o potwierdzenie profilu zaufanego. Następnym krokiem jest uwierzytelnienie profilu w odpowiednim urzędzie.

Od stycznia 2016 roku tę czynność można wykonać w Urzędzie Miejskim w Mielcu przy ul. Żeromskiego 26 (na parterze w Biurze Obsługi Mieszkańca), a także w Punkcie Obsługi Mieszkańców w Galerii Navigator. Uwierzytelnienie profilu polega na udokumentowaniu przed urzędnikiem swoich danych osobowych, który porównywane są z danymi wprowadzonymi do systemu.

Po pozytywnej weryfikacji danych, na podstawie przedłożonego dowodu osobistego lub innego ważnego dokumentu tożsamości, konto założone na portalu ePUAP zyskuje status profilu zaufanego. Po uwiarygodnieniu danych właściciel profilu zaufanego może posługiwać się nim w kontaktach z administracją w sposób podobny, jak podpisem elektronicznym. Logując się na stronie www.epuap.gov.pl, wybiera usługę, którą chce zrealizować, wypełnia wniosek, podpisuje go profilem zaufanym, a następnie wysyła wniosek do urzędu.

Dzięki profilowi zaufanemu możesz korzystać z setek usług online na wielu portalach urzędowych. Takimi portalami są między innymi:

-Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej (ePUAP) — na przykład złożysz tu wniosek o dowód osobisty, uzyskasz odpisy aktów stanu cywilnego, zgłosisz urodzenie dziecka, złożysz odwołanie od decyzji administracyjnej,

-Platforma Usług Elektronicznych Zakładu Ubezpieczeń Społecznych (PUE ZUS) — na przykład możesz tu umówić się na wizytę w placówce ZUS, wysłać wnioski, sprawdzać swoje zwolnienia lekarskie, sprawdzić, czy pracodawca zgłosił cię do ubezpieczeń, sprawdzić informacje o stanie swojego konta ubezpieczeniowego w ZUS,

-Centralna Ewidencja Działalności Gospodarczej (CEIDG) — na przykład możesz tu założyć firmę, wznowić lub zawiesić działalność gospodarczą, uzyskać dane osób, które prowadzą firmy w Polsce.

Profil zaufany można założyć bez wychodzenia z domu, korzystając z posiadanego konta bankowego.  Nasze dane osobowe w banku są wiarygodne, gdyż zostały uwierzytelnione podczas zakładania konta. Dlatego nie musimy już potwierdzać ich osobiście w urzędzie. Więcej na ten temat: https://obywatel.gov.pl/zaloz-profil-zaufany#scenariusz-przez-internet

Przewodnik dla rodzica - rekrutacja do szkoły podstawowej

Plik do pobrania tutaj:Image

Zmieniony ( 06.03.2019. )
 
Zapisy do klasy I na rok szkolny 2018/2019 Utwórz PDF Drukuj Wyślij znajomemu
Redaktor: Administrator   
28.02.2018.

Dyrektor Szkoły Podstawowej Nr 9 z Oddziałami Mistrzostwa Sportowego w Mielcu informuje, że zapisy do klas I na rok szkolny 2018/19 odbywać się będą w dniach od 1 do 9 marca drogą elektroniczną na stronie: mielec.elemento.pl

Przewodnik dla rodzica - rekrutacja do szkoły podstawowej

Plik do pobrania tutaj:Image

 

Zgodnie z tą instrukcją rodzice wypełniają wniosek bądź zgłoszenie.

W dniu 7 marca w godzinach 1600-1800 pracownicy szkoły będą udzielać konsultacji i pomocy w zapisie dziecka do szkoły.

Wypełniony  wniosek / zgłoszenie należy wydrukować, podpisać i dostarczyć do sekretariatu szkoły.

Link

Zasady rekrutacji
do klas I szkół podstawowych oraz przedszkoli
na rok szkolny 2018/2019

Zmieniony ( 28.02.2018. )