www.mielec.pl
Szkoła Podstawowa nr 9 im. Władysława Jasińskiego w Mielcu

Dzisiaj jest niedziela 25 Lutego 2018. Imieniny obchodzi Wiktor, Cezary, Zygfryd

Szkoła z klasą
Szkoła bez przemocy
Aktualności
Wycieczka Utwórz PDF Drukuj Wyślij znajomemu
Redaktor: Administrator
06.12.2017.

Wycieczka siódmoklasistów do Portu Lotniczego w Jasionce

i stadniny koni „Leśna Wola” w Głogowie Małopolskim”

Chcielibyśmy się podzielić naszymi wrażeniami z wycieczki na pobliskie lotnisko pod Rzeszowem i stadniny koni w Głogowie Małopolskim.  W październiku uczniowie klas 7a i 7b  zwiedzili Port Lotniczy w Jasionce. Oglądaliśmy start i lądowanie samolotów

z poziomu tarasu widokowego. Uzyskaliśmy wiele ciekawych informacji dotyczących lotniska, samolotów i pracy na lotnisku od pani przewodnik. Następnie krok po kroku, dosłownie i w przenośni, przedstawiona została ścieżka pasażera. Zaczęliśmy od odprawy biletowo-bagażowej, dowiedzieliśmy się jakie dokumenty należy zabrać ze sobą w podróż, a następnie przeszliśmy przez kontrolę bezpieczeństwa,  gdzie dowiedzieliśmy się jakich przedmiotów nie wolno przewozić przez granicę. Mieliśmy również okazję zobaczyć gablotę z nielegalnymi towarami, które zostały zatrzymane pasażerom.Odwiedziliśmy także kaplicę św. Jana Pawła II, w której znajdują się relikwie świętego, a do której może przyjść każdy podróżny przed lub po odbytym locie . Kolejnym etapem wycieczki było przejście na teren lotniska przez punkt kontroli bezpieczeństwa z wszystkimi procedurami obowiązującymi pasażerów podczas podróży.   Po odprawie  udaliśmy się na teren Lotniskowej Służby Ratowniczo-Gaśniczej, gdzie podziwialiśmy nowoczesne i świetnie wyposażone wozy gaśnicze i mieliśmy okazję porozmawiać z jej pracownikami o zakresie ich obowiązków. Dzięki wizycie w Porcie Lotniczym dowiedzieliśmy się nie tylko jak bezpiecznie i bezproblemowo podróżować, ale również poznaliśmy pracę służb lotniskowych od kuchni. Na zakończenie otrzymaliśmy upominki z logiem Portu Lotniczego.Dziękujemy wszystkim pracownikom Portu za odkrycie ciekawych i nowych dla nas arkanów swojej pracy.

Następnie udaliśmy się do Głogowa Małopolskiego, gdzie naszym celem była stadnina koni „Leśna Wola”. Tam zapoznaliśmy się z działalnością stadniny oraz podstawowymi wiadomościami dotyczącymi jazdy konnej, żywienia, użytkowania
i hodowli koni. Kto miał ochotę i odwagę to mógł spróbować przejażdżki na koniu. Bardzo miłe panie, które nami się opiekowały oprowadzały cierpliwie chętnych uczniów na koniach. Niektórzy mieli okazję po raz pierwszy pogłaskać konia jak również przytulić kotka. Wszyscy skorzystaliśmy również z przejażdżki bryczką po terenie stadniny. Zadowoleni i pełni wrażeń na koniec z przyjemnością zjedliśmy gorące kiełbaski oraz napili ciepłej herbatki.

Zmieniony ( 06.12.2017. )

« poprzedni artykuł   następny artykuł »