Szkoła Podstawowa nr 9 z Oddziałami Mistrzostwa
Sportowego w Mielcu zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony
internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o
dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów
publicznych.
Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do
strony internetowej http://www.sp9.mielec.pl/
Data publikacji strony internetowej: 27.01.2009 r.
Data ostatniej istotnej aktualizacji: 09.05.2016 r.
Oświadczenie sporządzono dnia: 21.09.2020
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej
przez podmiot publiczny.
Strona internetowa jest częściowo zgodna z
ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i
aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej:
- materiały wideo nie posiadają napisów, gdyż w
większości zostały opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności
cyfrowej.
Szkoła Podstawowa Nr
9 z Oddziałami Mistrzostwa Sportowego w Mielcu deklaruje dołożenie
starań, aby zamieszczane na stronie materiały i funkcjonalności spełniały
wytyczne związane z dostępnością.
Przeglądarki internetowe umożliwiają powiększenie lub
pomniejszenie widoku wyświetlanej strony
Aby powiększyć tekst należy wybrać odpowiednią
kombinację klawiszy:
[CTRL] oraz [+] aby powiększyć widok
[CTRL] oraz [-] aby pomniejszyć widok
W przypadku problemów z dostępnością strony
internetowej prosimy o kontakt pod adresem poczty elektronicznej:
sp9@miasto.mielec.pl
Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie
informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia
dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich
elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego
sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu,
opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp.
Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą
stronę internetową chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza
potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu,
powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji.
Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w
ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie
jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego
żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może
być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie
dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować
alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny
odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu
dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie
zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej.
Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także
złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Link do strony Rzecznika Praw Obywatelskich: https://www.rpo.gov.pl/
Szkoła Podstawowa Nr
9 z Oddziałami Mistrzostwa Sportowego w Mielcu posiada budynek
użyteczności publicznej, który jest przeznaczony do celów edukacyjnych i rekreacyjno -sportowych.
Na parterze budynku można bezpośrednio załatwić m.in.
sprawy związane z obsługą ucznia jak i sprawami administracyjnymi szkoły.
Umiejscowione są tam gabinety Dyrektora szkoły, pedagoga, pokój
nauczycielski , oraz sekretariat gdzie można otrzymać pomoc w załatwieniu pozostałych spraw
realizowanych w tym budynku.
Szkoła Podstawowa nr 9 z Oddziałami Mistrzostwa
Sportowego w Mielcu poprzez
współprace z Urzędem Miejskim
w Mielcu zapewnia bezpłatną pomoc tłumacza języka migowego przy
załatwianiu spraw urzędowych dla osób z dysfunkcjami narządu słuchu w trzech
metodach komunikowania się.
Osoby uprawnione, które wyrażają chęć skorzystania z
pośrednictwa tłumacza są proszone o zgłoszenie takiej potrzeby w sekretariacie
Szkoły Podstawowej nr 9 z Oddziałami Mistrzostwa Sportowego. Zgłoszenie takiej
potrzeby powinno nastąpić co najmniej na 3 dni robocze przed wybranym przez
siebie terminem.
Zgłoszenie można dostarczyć w wybrany sposób: