Wycieczka do Krakowa

Dnia 21 września klasy 7 b i 7c razem z opiekunami udały się na szkolną wycieczkę do „ Królewskiego Miasta” Krakowa. Pierwszym etapem wycieczki było zwiedzanie Zamku Królewskiego na Wawelu.

Zanim jednak wspięliśmy się na wzgórze Wawelskie odwiedziliśmy smoka obok jego jaskini. Smok podczas naszego spotkania kilkukrotnie zionął ogniem na cześć zwiedzających.

Po krótkiej rozmowie ze smokiem przeszliśmy razem z naszymi opiekunami i przewodnikiem Panem Marcinem Szymkowiakiem w stronę Bazyliki archikatedralnej pod wezwaniem św. Stanisława i św. Wacława gdzie to spoczywają królowie i osoby zasłużone dla naszego państwa między innymi: Książę Józef Poniatowski, generał Tadeusz Kościuszko i wielu innych. Po zwiedzeniu bazyliki ruszyliśmy w stronę rynku trasą królewską. Pan przewodnik cały czas opowiadał nam o różnych osobach związanych z miastem a także zainteresował nas różnymi ciekawostkami.  Ostatnim etapem wycieczki było zwiedzanie kościoła Mariackiego i znajdujący się tam ołtarz Wita Stwosza.

Image 1 of 23

Na zakończenie wycieczki udaliśmy się do ogrodu doświadczeń imienia Stanisława Lema. Tam mogliśmy zaobserwować zjawiska fizyczne zachodzące w przyrodzie i życiu codziennym. Po tej edukacyjnej zabawie ruszyliśmy do domu.