Wycieczka do Kazimierza Dolnego

15 czerwca uczniowie klasy 6a i 6b, pod opieką pań Katarzyny Krawiec, Izabeli Pietras, Pauliny Kuroń i Anny Bożek, zwiedzali malownicze miasteczko nad Wisłą, położone wśród zielonych wzgórz. Wodząc palcem po mapie Polski oraz zastanawiając się, gdzie fajnie byłoby wybrać się na krótką wycieczkę, pomyśleliśmy o Kazimierzu Dolnym. Województwo lubelskie jest dla nas wciąż dość nieodkrytą częścią Polski i akurat Kazimierz Dolny wydał nam się idealnym miejscem. To piękne miasteczko pokazała nam pani Łucja Wsilewska, która była naszym przewodnikiem. Na początku wzdłuż brzegu Wisły udaliśmy się w kierunku malowniczych uliczek, podziwiając piękną architekturę, słuchając informacji o perle renesansu. Dalej poszliśmy w górę, w stronę Zamku Kazimierskiego, a właściwie do jego ruin, baszty, skąd mogliśmy oglądać meandrującą Wisłę, a także posłuchać wielu historycznych ciekawostek dotyczących m.in. króla Kazimierza Wielkiego. Dużą atrakcją było wejście na Górę Trzech Krzyży, gdzie odpoczywając podziwialiśmy przepiękną panoramę miasta. Ciekawą niespodzianką i frajdą był przejazd meleksami ulicami Kazimierza do Wąwozu Korzeniowego – najpiękniejszego z kazimierskich wąwozów! To był niesamowity spacer pośród korzeni drzew zupełnie jak w zaczarowanym lesie! Później oglądaliśmy Rynek i pani przewodnik opowiedziała nam historię kazimierskiego koguta i pokazała najciekawsze zabytki tego uroczego niewielkiego ryneczku. Tu dokonaliśmy zakupu pamiątek, bo bez nich wycieczka nie byłaby ważna.  Następnie czekał nas rejs statkiem po Wiśle. Płynęliśmy w górę królowej rzek, obok zamku w Janowcu do Mięćmierzai z powrotem. Dużo radości sprawiały towarzyszące nam przez cały czas mewy. Pełni wrażeń i zadowoleni udaliśmy się w drogę powrotną. Wycieczka do Kazimierza Dolnego to już wspomnienie, a na pamiątkę pozostały nam zdjęcia, zapraszamy do ich obejrzenia.