-
Piramida zdrowego żywienia…
Dzieci ze świetlicy szkolnej (grupa starsza) poznawały piramidę zdrowego żywienia… zapoznały się z jej schematem oraz filmem edukacyjnym , a następnie w sposób aktywny z pomocą pani Agnieszki wykonały piramidę zdrowia wykorzystując różnorodne produkty spożywcze. Podczas zajęć nie zabrakło również swobodnych wypowiedzi dzieci na temat tego z czym kojarzy im się zdrowe odżywianie, czego symbolem było czerwone serce… Na koniec zajęć dzieci wcieliły się w rolę kucharza i narysowały swoje wymarzone popisowe kulinarne dania… Pierogi, naleśniki, spaghetti i nie tylko.
-
Konkurs plastyczny „Pada,pada śnieg”
Konkurs plastyczny w świetlicy o tematyce zimowej „Pada,pada śnieg”. I miejsce zajęły Wiktoria Sewera i Kornelia Łączak z klasy III a.
-
Zmiana terminu konkursów etapu wojewódzkiego
DECYZJA WOJEWÓDZKIEJ KOMISJI KONKURSOWEJz dnia 24 lutego 2021 r. zmieniająca regulamin organizacji konkursów przedmiotowych dla uczniów szkół podstawowych w województwie podkarpackim w roku szkolnym 2020/2021. Język polski, język angielski CZYTAJ WIĘCEJ Matematyka CZYTAJ WIĘCEJ
-
Prace naszych uczniów – makiety domków
Co roku uczniowie klas szóstych wykonywali wystawę makiet domków jednorodzinnych. W tym roku robią to drogą elektroniczną. Oceńcie sami ich prace.
-
Co to jest skrobia ziemniaczana?
W dzieci w świetlicy bardzo lubią zajęcia w czasie których mogą eksperymentować. Dzisiaj poznawały właściwości skrobi i mąki ziemniaczanej.
-
23 luty – Ogólnopolski Dzień Walki z Depresją
Depresja to nie gorszy dzień, nie lenistwo, nie słabsze samopoczucie. Niestety dość powszechny jest mit, że jest to choroba występująca wyłącznie u dorosłych. „Nastolatek nie ma depresji, to prawdopodobnie burza hormonalna”, „Depresja u dziecka? Nie… To nie dotyczy dzieci”. Nic bardziej mylnego. Z roku na rok coraz więcej nastolatków i dzieci zapada na depresję. Liczba rośnie, a wiek zachorowalności spada. Czas ma tutaj znaczenie – wczesne rozpoznanie i diagnoza to szansa na skrócenie cierpienia naszego dziecka. Podstawą pomocy dziecku zmagającemu się z depresją, jest rozpoznanie, że jest… chore. Brzmi prosto, jednak to nie takie proste. To choroba, która u dwóch osób w tym samym wieku, tej samej płci może przebiegać…
-
„BohaterOn” w SP9
Nasza szkoła już drugi raz przystąpiła do akcji „BohaterOn”. Jesteśmy dumni, że mogliśmy w tym wyjątkowym roku zachować pamięć o osobach walczących w Powstaniu Warszawskim. Razem z klasami 7 od października do listopada był tworzony projekt kartki, która została wysłana do organizatorów akcji a następnie nasza kartka została przekazana żyjącym Bohaterom. Pragnę w imieniu organizatorów podziękować osobom, które były zaangażowane w tą akcje.
-
Dokarmiamy ptaki
Tegoroczna zima to trudny czas dla ptaków, ale z pomocą Świetliczaków na pewno łatwiej ją przetrwają. Na zajęciach świetlicowych dzieci zaznajomiły się z tematyką dokarmiania zwierząt w czasie zimy. Wykorzystując biodegradowalne i ekologiczne materiały, stworzyły kreatywne karmniki dla ptaków z naturalnego pożywienia, takiego jak ziarna zbóż, nasiona roślin oleistych, orzechy, owoce. Takie działania niosą ze sobą wspaniały walor edukacyjny dla naszych pociech, uczą odpowiedzialności, dbania o środowisko naturalne, dają możliwość obserwacji, ale także, satysfakcję i wiele radości.
-
21 lutego – Międzynarodowy Dzień Języka Ojczystego
Tegoroczny Międzynarodowy Dzień Języka Ojczystego obchodziliśmy w naszej szkole pod hasłem „Z naszego na nasze – czyli o pięknie regionalnych odmian języka polskiego”. Naszym ojczystym językiem jest język polski i chcieliśmy uświadomić naszym uczniom, że istnieją różne jego odmiany. Na pewno wiecie, że ludzie mieszkający w różnych regionach Polski mówią trochę inaczej np. zamiast kaszleć mówi się chyrlać, zamiast pobiec pocieknąć, a na dziewczynę mówi się dziołcha. Dlaczego jedni ludzie nazywają takie same owoce „borówkami”, a inni „jagodami”? Dlaczego dzieci z Małopolski wychodzą „na pole”, a ich rówieśnicy z innych regionów kraju wychodzą „na dwór”? Dzieje się tak dlatego, że chociaż w Polsce obowiązuje jeden język, to jednak każdy region geograficzny ma typowe dla siebie…
-
Zima oczami naszych uczniów
W tym roku mieliśmy prawdziwą śnieżną zimę. Uczniowie klas czwartych i piątych uchwycili jej uroki w pracach plastycznych . Oto niektóre z nich.